Købsbetingelser
Købsbetingelser
Generelt
Når du handler hos Modino A/S er dit køb underlagt følgende betingelser for salg af forbrugerkøb via internettet. Forbrugerkøb refererer her til salg af varer til private kunder, der køber til personligt brug og ikke som led i en erhvervsdrivende aktivitet. Alle køb foretages mellem dig som kunde og os som sælger, der driver handel med varer online.
Salg til forbrugere er blandt andet reguleret i lov om forbrugerkøb og fortrydelsesret.
Aftalen
Aftalen mellem køber og sælger består af de oplysninger, som sælger har opgivet i forbindelse med købet via bestillingsmodulet på webshoppen. Dette inkluderer blandt andet oplysninger om produktets art, mængde, kvalitet, pris, leveringsbetingelser og andre relevante egenskaber. Aftalen omfatter desuden enhver direkte korrespondance mellem parterne (f.eks. e-mail) samt disse salgsbetingelser.
I tilfælde af uoverensstemmelser mellem oplysningerne i bestillingsmodulet, den direkte korrespondance og disse salgsbetingelser, vil oplysningerne fra bestillingsmodulet og den direkte korrespondance have forrang, såfremt det ikke er i strid med gældende lovgivning.
Bemærk, at kreditkøb kun kan foretages af personer over 18 år.
Parterne
Sælger er Modino A/S (CVR-nummer 25484142),
Nannasgade 28 (Schillerhuset), 2200 København N
Køber er den person, der foretager ordren.
Annullering / refundering
Så længe ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller sendt), kan du gå til "min side" for at annullere ordren. Dette gælder kun, hvis du har oprettet en konto i webbutikken. For kunder, der har brugt check out uden at oprette en bruger, bedes du kontakte os via vores kontaktformular.
Hvis du bruger fortrydelsesretten, annullerer købet på grundlag af en klage eller har betalt for forsendelsen på forhånd (f.eks. Via VISA / MasterCard), refunderer vi det betalte beløb indenfor 14 dage.
Priser
Priserne, som er angivet i webshoppen, inkluderer moms. Oplysninger om de samlede omkostninger, køber skal betale, inklusive alle gebyrer og leveringsomkostninger (forsendelse og fragt etc.) samt specifikation af de enkelte elementer i den samlede pris, er angivet i bestillingsmodulet inden bestilling.
Vi tager dog forbehold for tastefejl og tekniske fejl i produktteksten, lagerstatus og pris. Sælger forbeholder sig retten til at annullere ordrer, der indeholder fejl.
Tilbuddet gælder så længe lager haves.
Indgåelse af aftale
Aftalen er bindende for begge parter, når købers ordre er modtaget af sælgeren. Den ene part er dog ikke bundet af aftalen, hvis der har været skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælger i bestillingsmodulet i webshoppen eller i købers ordre, og den anden part indså eller burde have indset, at en sådan fejl eksisterede.
Produkterne
Alle produkter vi sælger via www.cosori.dk, er naturligvis godkendt til brug i Danmark
Ordrebekræftelse
Du modtager en ordrebekræftelse via e-mail umiddelbart efter at købet er gennemført. Det anbefales, at køber kontrollerer, at ordrebekræftelsen matcher ordren med hensyn til mængde, varetype, pris osv. Hvis der er uoverensstemmelse mellem ordren og ordrebekræftelsen, skal køber kontakte sælgeren hurtigst muligt.
Betaling
Sælger kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, den sendes fra sælger til køber. Hvis køber bruger et kreditkort eller betalingskort ved betaling, kan sælgeren reservere købsprisen på kortet ved bestilling.
Ved betaling med kreditkort gælder den gældende lovgivning om kreditkøb og forbrugslån.
KLARNA (gå over linker)
For at kunne tilbyde dig at benytte Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til at dele visse oplysninger om dig med Klarna. Dette sker kun, hvis du vælger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruger oplysningerne til at vurdere, om du kan godkendes til at bruge deres betalingsmetoder. De anvendte oplysninger er navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingshistorik samt ordreoplysninger såsom betalingsmetode, forsendelsestype, ordredetaljer og lignende.
Brugen af sådanne oplysninger er reguleret i overensstemmelse med gældende privatlivslovgivning og Klarnas privatlivspolitik.
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyder vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går altid direkte til Klarna.
- Køb nu - betal senere: Faktura med kredittid på 30 dage fra den dag varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
- Kort: Betal med betalingskort eller kreditkort fra Visa og MasterCard.
Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside.
Her kan du finde deres brugervilkår.
Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.
Her finder du Klarnas support.
Her kan du finde Klarnas shopping tjeneste.
Levering m.v.
Levering af varen fra sælger til køber sker på den måde, på det sted og på det tidspunkt, der er angivet i bestillingsmodulet i webshoppen. Hvis leveringstiden ikke er angivet i bestillingsmodulet eller e-mail, der følger med ordrebekræftelsen, skal sælger levere varen til køber indenfor rimelig tid og senest 30 dage efter ordremodtagelsen fra kunden. Hvis sælgeren skal sende varerne til køberen, er han forpligtet til at få varerne transporteret til destinationen på en passende måde og på normale vilkår for en sådan transport. Bestemmelsesstedet er på købers adresse, medmindre andet er aftalt mellem parterne.
Vi leverer kun til adresser indenfor Danmarks grænser.
Vores lagersituation ændrer sig konstant. Udsolgte varer kan derfor forekomme.
Risiko for varen
Risikoen for varen overgår til køber, når varen modtages i henhold til aftalen. Hvis leveringstiden er udløbet, og køber undlader at modtage en vare, der er stillet til rådighed i henhold til aftalen, bærer køber stadig risikoen for tab eller skade, der måtte opstå som følge af varens egenskaber.
En vare er leveret, når kunden har fået den i sin besiddelse. Dvs. når den er leveret til kundens adresse, eller kunden har hentet den på posthuset, i butikken eller lignende.
Levering er ikke sket, når varen er afleveret i en pakkeautomat, på posthuset eller i en forretning. I disse tilfælde sker leveringen først, når kunden henter den.
Sælger bærer risikoen for varen, hvis den forsvinder eller bliver beskadiget inden leveringen. At sælger ”bærer risikoen” betyder, at det er sælger, der skal dække eventuelle økonomiske tab eller erstatte kundens vare med en ny uden ekstrabetaling for kunden.
Kunden bærer risikoen for varen, efter den er blevet leveret, samt hvis den forsvinder eller får skader under returnering, hvis kunden har fortrudt sit køb og sender varen retur.
Fortrydelsesret
Køber kan fortryde købet af varen i overensstemmelse med bestemmelserne i fortrydelsesretten. Fortrydelsesret betyder, at køber kan returnere varen til sælger uden grund, selvom der ikke er en fejl ved varen, og selvom den ikke er leveret. Køber skal underrette sælger om brugen af fortrydelsesretten senest 14 dage efter varen er leveret og de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesret og fortrydelsesformular er modtaget.
Hvis køber modtager fortrydelsesformularen og de lovpligtige oplysninger på et senere tidspunkt, end når varerne leveres, begynder fortrydelsesfristen at løbe fra den dag, køber modtager de lovpligtige oplysningerne. Hvis køberen ikke har modtaget de lovpligtige oplysninger eller en fortrydelsesret, udløber fortrydelsesfristen stadig 3 måneder efter, at varen er modtaget. Hvis køberen slet ikke har modtaget de lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, er fristen 12 måneder og 14 dage i DK.
Meddelelse fra køber til sælger om brugen af fortrydelsesretten bør af bevismæssige grunde altid være skriftlig (fortrydelsesformular, e-mail, fax eller brev), og den skal indeholde oplysninger om, hvordan køber vil returnere varen til sælgeren.
Køber skal uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at have givet sælger besked på at køber vil benytte sig af fortrydelsesretten og sende varerne retur til sælger.
Hvis køber udtrykkeligt har valgt en anden leveringstype end den standardlevering, sælgeren tilbyder, betaler sælgeren ikke de ekstraomkostninger, det medfører.
Tilbagebetalinger skal foretages uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at sælger blev underrettet om købers beslutning om at udøve fortrydelsesretten. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med køber, skal refusionen foretages med samme betalingsmiddel som køberen brugte. Køber betaler ikke nogen form for gebyr som følge af refusionen.
Sælger kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget, eller indtil køber har indsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Dette gælder ikke, når sælger har tilbudt at afhente varerne.
Køber skal bære omkostningerne ved at returnere varerne, hvis fortrydelsesretten benyttes.
Køberen kan undersøge produktet, før han eller hun fortryder købet. Varen skal stadig returneres til sælger i omtrent samme stand og mængde, som den var i, da køberen modtog den. Sælger kan kræve, at forbrugeren kompenserer for værdiforringelsen som følge af købers håndtering af varerne, som ikke har været nødvendig for at bestemme varernes art, egenskaber og funktion.
Køber skal returnere varen til sælgeren i den originale emballage, hvis dette er muligt.
Undersøgelse af varen
Når køber modtager varen, anbefales det, at han eller hun indenfor rimelig tid kontrollerer, om den er i overensstemmelse med ordren, om den er blevet beskadiget under transporten, eller om den i øvrigt har mangler. Hvis varen ikke matcher ordren eller har mangler, skal køber underrette sælger som en reklamation, jf. Kontraktens klausul om "reklamation ved mangler og frist for anmeldelse af krav i tilfælde af forsinkelse".
Reklamation i tilfælde af mangel og frist for indberetning af krav i tilfælde af forsinkelse
Hvis der er en defekt i varen, skal køber indenfor rimelig tid efter, at køber har opdaget fejlen, meddele sælgeren, at køber vil påberåbe fejlen. Tidsfristen kan aldrig være kortere end to måneder fra det tidspunkt, hvor forbrugeren opdagede fejlen.
Kontaktoplysninger
E‑mail: info@cosori.dk
Reklamation skal fremsættes senest to år efter, at køber overtog varen. I tilfælde af forsinkelse skal der fremsættes krav til sælger indenfor rimelig tid efter leveringstidspunktet er overskredet og varen endnu ikke er leveret. Hvis varen betales med et kreditkort, kan køber også vælge at informere og sende krav direkte til kreditudbyderen (kreditkortselskabet). Beskeden til sælger eller kreditudbyder skal være skriftligt på e-mail.
Købers rettigheder i tilfælde af forsinkelse
Leverer sælger ikke varerne eller leverer dem for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og det ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber efter reglerne i Købeloven, ophæve købet og kræve erstatning fra sælger.
Indfrielse: Hvis sælger ikke leverer varen til tiden, kan køber vælge at holde fast i købet og give sælger en rimelig ekstra frist for at levere. Dog kan køber ikke kræve dette, hvis der er en uventet hindring, som sælger ikke kunne forudse, eller hvis levering vil medføre store problemer eller omkostninger for sælger, der gør det urimeligt. Hvis problemerne løses inden for rimelig tid, kan køber stadig kræve, at varen bliver leveret.
Opsige aftale: Køber kan opsige aftalen med sælgeren, hvis forsinkelsen er væsentlig, eller hvis sælgeren ikke leverer varerne indenfor den ekstra frist for indfrielse, der er fastsat af køberen.
Køber kan ikke opsige aftalen, så længe den ekstra frist for levering er i gang, medmindre sælger har meddelt, at han eller hun ikke kan levere inden for fristen.
Erstatning: Køber kan kræve yderligere erstatning for tab, som han eller hun lider som følge af forsinkelse fra sælgers side, ifølge Købeloven.
I tilfælde af reklamation skal køber fremsætte krav til sælger i henhold til denne kontrakts klausul om "reklamation ved mangel og frist for anmeldelse af krav ved forsinkelse".
Sælger følger Forbrugerklagenævnets afgørelser i tilfælde af en tvist.
Købers rettigheder ved fejl/mangler
Hvis varen har en defekt, og dette ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber ifølge reglerne i Købeloven afhængigt af omstændighederne tilbageholde købesummen, vælge mellem udbedring og ombytning, krav om prisnedsættelse, kræve aftalen opsagt og kompensation fra sælger.
Udbedring eller ombytning: Hvis varen har en defekt, kan køber kræve, at sælgeren retter fejlen eller genleverer en tilsvarende vare. Sælger kan modsætte sig købers krav, hvis kravet er umuligt at gennemføre, eller det vil påføre sælger urimelige omkostninger.
Sælger skal foretage udbedring eller ombytning indenfor rimelig tid. Udbedring eller ombytning skal foretages uden omkostninger for køber, uden risiko for at køber ikke får refunderet sine udgifter og uden væsentlig ulempe for køber. Sælger må ikke foretage mere end to forsøg på udbedring eller ombytning for den samme defekt, medmindre der er særlige grunde, der gør yderligere forsøg rimelige.
Selvom køber ikke kræver udbedring eller ombytning, kan sælger tilbyde udbedring eller ombytning, hvis dette sker uden forsinkelse. Hvis sælgeren sørger for en sådan udbedring eller ombytning, kan køber ikke kræve prisnedsættelse eller annullering af købet.
Prisnedsættelse: Hvis manglen ikke udbedres eller varen ombyttes, kan køber kræve en forholdsmæssig prisnedsættelse.
Ophævelse af køb: I stedet for en prisnedsættelse kan køber annullere aftalen, undtagen når manglen er ubetydelig.
Erstatning: Køber kan også kræve erstatning for økonomisk tab, han eller hun lider som følge af, at produktet er defekt, jf. Købeloven
Køber skal i tilfælde af reklamation indberette krav til sælger, jf. Bestemmelsen i dette punkt "Reklamation ved mangel og frist for indberetning af krav i tilfælde af forsinkelse". Klagereglerne gælder ud over og uafhængigt af reglerne om fortrydelsesret og eventuelle reklamationsret fra sælger.
Sælgers rettigheder i tilfælde af købers misligholdelse
Hvis køber ikke betaler eller opfylder andre forpligtelser i henhold til aftalen, og dette ikke skyldes sælger eller forhold fra sælgers side, kan sælger efter reglerne i Købeloven tilbageholde varen, kræve indfrielse af aftalen, kræve opsigelse af aftalen og erstatning fra køber. Sælger kan også efter omstændighederne kræve renter ved forsinket betaling og opkrævningsgebyr.
Erstatning Sælger kan kræve erstatning fra køber for økonomisk tab, han eller hun lider som følge af købsbrud fra købers side, ifølge Købeloven.
Gebyr for uafhentede ikke-forudbetalte varer: Hvis køber ikke afhenter ubetalte varer, kan sælger opkræve køber et gebyr på 500 kr. + Returforsendelse. Gebyret skal højst dække sælgers faktiske udgifter til levering af varerne til køber. Et sådant gebyr kan ikke opkræves for købere under 18 år.
Reklamationsret
Reklamationsret fra sælger eller producent giver køber rettigheder ud over de rettigheder, som køber allerede har i henhold til gældende lovgivning. En reklamationsret indebærer således ikke nogen begrænsninger i købers ret til at klage og krav i tilfælde af forsinkelse eller mangler i henhold til punkterne "Købers rettigheder i tilfælde af forsinkelse" og "Købers rettigheder i tilfælde af mangel". Reklamationsret fra sælger eller producent gælder i Danmark.
Vi fraråder brug af et uautoriseret værksted til håndtering af varer leveret af cosori.dk, da dette vil betyde, at din reklamationsret bortfalder.
Dette gælder uanset typen af uautoriseret indgreb.
Personlige oplysninger
Medmindre køber accepterer noget andet, kan sælger kun indsamle og gemme de personlige oplysninger, der er nødvendige for, at sælgeren kan opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen. Køberens personlige oplysninger på personer under 15 år kan ikke indhentes, medmindre sælgeren har samtykke fra forældre eller værge. Købers personlige oplysninger må kun videregives til andre, hvis det er nødvendigt for sælger at gennemføre aftalen med køber eller i lovpligtige tilfælde. Sælger kan kun få køberens personnummer, hvis der er et faktisk behov for sikker identifikation, og en sådan oplysning er nødvendig.
Hvis sælger ønsker at bruge købers personlige oplysninger til andre formål, for eksempel til at sende køber reklame eller oplysninger ud over, hvad der er nødvendigt for at fuldføre aftalen, skal sælger indhente køberens samtykke ved aftalens indgåelse. Sælger skal give køber oplysninger om, hvad personoplysningerne skal bruges til, og om hvem der vil bruge de personlige oplysninger. Købers samtykke skal være frivilligt og gives ved aktiv handling, for eksempel ved at markere/afkrydse.
Køber skal let kunne kontakte sælger, for eksempel telefonisk eller e-mail, hvis han eller hun har spørgsmål til sælgers brug af personlige oplysninger, eller hvis han eller hun ønsker, at sælgeren sletter eller ændrer personoplysningerne.
Cookies
Vores webshop indeholder såkaldte cookies. Du kan kigge rundt i webshoppen uden cookies, men du kan ikke shoppe. Vi bruger cookies til at håndtere indholdet i din indkøbskurv. Det er en tekstfil, der er gemt på din computer. Vi gemmer også oplysninger, hvis du har valgt at se kategorisiderne med eller uden billeder. Hvis din browser eller firewall er indstillet til at forhindre lagring af cookies, kan webstedet stoppe med at fungere, eller du kan have problemer med at gennemføre et køb.
Konfliktløsning
Parterne bestræber sig på at løse tvister i mindelighed. Køber kan kontakte Forbrugerrådet Tænk for assistance ved eventuelle tvister med sælger. Hvis der ikke opnås en mindelig løsning gennem mægling i Forbrugerrådet Tænk, kan parterne skriftligt anmode om, at tvisten bliver forelagt for Forbrugerklagenævnet. Afgørelser truffet af Forbrugerklagenævnet er endelige fire uger efter meddelelsen. Inden afgørelsen bliver endelig, kan parterne anke den til byretten ved at indgive en indkaldelse til Forbrugerklagenævnet.
Se lov nr. 524 af 29/04/2015 Forbrugerklagenævnet (Forbrugerklageloven).